6 Mart 2015 Cuma

İstiklal Marşı Çalışmamız

İlk dersimize kısa bir sohbet ile başladım. Öğrencilerime sınıf kütüphanemizi nasıl kullanacağımızı ve kitap değişiminş nasıl yapacaklarını anlattım. Okudukları hikaye kitaplarından sonra dolduracakları değerlendirme formunu gösterdim. Formu nasıl dolduracakları hakkında bilgi vermeye çalıştım. Genel tekrarları yaptık. Öğrencilerim verdiğim ödevdeki metni okurken ben de ödev kontrolünü yaptım. Bazı öğrencilerim sayı doğrusu ödevini yanlış yaptıkları için bireysel olarak onlarla ilgilendim.

İkinci dersimizde "İstiklal Marşı" çalışmamıza başladık. Öğrencilerime marşımızı okuyan öğrencilerin videolarından izlettim. Marşımızın 2 kıtasını ezberleyeceğimizi 10 kıtayı ezberleyenlerle fon müziği eşliğinde çalışma yapacağımızı söyledim. Öğrencilerimin defterlerine Türk bayrağı ve marşımızın yazarının resmini yapıştırdım. İlk kıtayı bu dersimizde yazdık.

Üçüncü dersimizde marşımızın ikinci kıtasını tamamladık. Gerekli düzeltmeleri yaptıktan sonra ezber çalışmamıza başladık. Öğrencilerimi Türkçe kitaplarındaki marşımızı okumalarını sağladım. Daha sonra topluca bilgisayardan defalarca okuma çalışması yaptık. Okulumuz rehber öğretmeni de çalışmalarımızda öğrencilerime yardımcı oldu.

 
 
 
 
 

Dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten problem çözme konusuna devam ettik. Verilmeyen toplananı bulmayla ilgili bir soru yazdık. Soruyu defalarca okuduk. Öğrencilerimin soruyu anlatmalarını sağladım. Soru cevap yaparak problemi canlandırmaya çalıştık. Çözümün nasıl yapılacağını anlamaya çalıştık. Tahtada çözümünü yaptık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe çalışma kitabımızdaki "Oynayarak Büyümek" metninin son etkinliklerini tamamladık. Kalan zamanımızda hikaye kitaplarını ve değerlendirme formlarını dağıttım. Ödevlendirmeyi yaptım.

Son dersimizde yarım kalan çizgi filmimizi bitirip yeni filme başladık. Okul çıkışında dün yaptığımız penguen kes yapıştır çalışmalarını panomuzda sergiledik. Haftanın Kitap Kurdu bölümünü düzenledim. Haftada en çok kitap okuyan öğrencilerimizin isimlerini bu bölümde ve internet sitemizde yayınlayacağız.
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder