20 Mart 2015 Cuma

Ünlü - Ünsüz Harfler

İlk dersimize genel tekrar çalışmaları yaparak başladık. Öğrencilerime önceden öğrendiğimiz konularla ilgili sorular sordum. Ritmik saymalar konusunu çalıştık. Takvim ve tarih konusuna değindik. Ödev kontolünü yaptım. "Parayı Veren Düdüğü Çalar" fıkrasını okuma çalışması yaptık.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Hayat Bilgisi'nden alışveriş yapma ile ilgili konuyu hazırladığım sunum yardımıyla çalıştık. Nasrettin Hoca'nın fıkrasıyla ilgili metin anlama çalışmasını yaptık. Fıkrayla ilgili kısa bir çizgi film izledik. Günlük hayatta kullandığımız paraları öğrencilerime tanıttım. En çok kullandıkları madeni paralar ile okul kantinimizden alabileceklerini ürünleri konuştuk. Çalışma kitabımızdaki konuyla ilgili etkinlikleri tamamladık.

Üçüncü dersimizde alışveriş yapma oyunu oynadık. Bunun için öğrencilerime hazırladığım paraları dağıttım ve incelemelerini söyledim. Daha sonra ben oyuncakçı dükkanı açtığımı ve oyuncak araba sattığımı söyledim. Birkaç öğrencimle alışverişin nasıl yapılacağını gösterdim. Daha sonra herkes sırasının üstüne satabileceği eşyalarını çıkardı. Birbirleriyle alışveriş yaptılar.
Dördüncü dersimizde ünlü ve ünsüz harfleri çalışmaya başladık. Harf öğretimi sırasında alfabetik sırayı sürekli tekrar ediyorduk. "Alfabe" şarkısını söyleyerek konuya giriş yaptık. Öğrencilerime ünlü harflerin neler olduğunu sordum. Harf öğretimi sırasında kısa bir hikaye çalışması ile ünlü harfleri öğrenmiştik. Konuyu tekrar ettik aynı hikaye ile. Kalan harflerinde ünsüz olduğunu kavradık. Konuyu morpakampüsün etkinlikleri ile pekiştirdik. Defterimize kısaca not yazdık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde matematik yaptık. Matematikten toplama ve çıkarma işlemlerini karışık olarak çalışmaya başladık. Önceden ahzırladığım çalışma kağıdını bilgisayardan açtık. Öğrencilerime önce işlemleri defterlerine yazmalarını söyledim. Daha sonra işlemlerin sonuçlarını bulmaya çalıştık. Ben de işlemlerde zorlanan öğrencilerimle bireysel olarak çalıştım.

Son dersimizde ödevlendirmeyi yaptım. Hikaye değişimini yaptık. Kalan zamanımızda çizgi filmimizin kalan kısmından izlemeye devam ettik. Okul çıkışı haftanın kitap kurtlarını belirleyip panomuzda sergiledik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder