10 Mart 2015 Salı

İlk dersimize kısa bir sohbet ile başladık. Ödev kontrolünü yaptım. Ödev kontrolünü yaparken öğrencilerimde "Kavuğun Çocukluğu" fıkrasını okuyup çalıştılar. Genel tekrar çalışmalarını yaptık. Takvim ve günler konusuna değindik. Tarihi takvimden işaretledik. İstiklal Marşı ezber çalışması yaptık. Bazı öğrencilerim hepsini ezberleme gayreti içerisindeler. 10 kıta ezber çalışması sonunda özel olarak fon müziği eşliğinde bu öğrencilerimizle çalışacağız.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Farklı olaylar karşısında farklı duygular içerisinde olabileceğimizi hazırladığım sunum yardımıyla konuştuk. Soru cevap yaptık. Kitabımızdaki etkinlikleri çalıştık. Görsel okuma çalışmalarından sonra çalışma kitabındaki etkinliği tamamladık.

Üçüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten görsele uygun olarak problem oluşturma ve çözümünü yapma çalışması yaptık. Bunun için tahtaya iki tane vazo ve farklı sayılarda içerisine çiçekler çizdim. Öğrencilerimden defterlerine çizmelerini istedim. Öğrencilerim bu görselle ilgili problem kurdular. Verilen istenen kısımları yazıp çözümünü sayı doğrusunda gösterdiler. Aynı çalışmayı iki sepette bulunan farklı sayılardaki elmalar ile yaptık.

Dördüncü dersimizin ilk 15 dakikasında toplama işlemleri yaptık. Tahtaya alt alta toplama işlemleri yazdım. Son 5 tanesini iki basamaklı eldesiz toplama şeklinde yazdım. Sayılar büyük olduğu için hemen öğürencilerim abaküslerini ben söylemeden çıkardılar. :) Bu işlemlerin nasıl yapılacağının biraz üzerinde durdum. Basamaklar konusuna değindim. Kalan zamanımızda okuma çalışması yaptık. Ödev olarak verdiğim "Kavuğun Çocukluğu" metnini sessiz, sesli ve takip ederek okuduk. Bütün öğrencilerim bu metne evde çalıştıkları için kısa süre içerisinde okumayı bitirdik. Metin anlama sorularını cevaplandırdık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Dinleme metninin kalan etkinliklerini tamamladık. Hazırladığım sunum yardımıyla soru cevap yaptık.

Son dersimizde ödevlendirmeyi yaptım. Hikaye kitabı değişimini yaptık. Kalan zamanımızda öğrencilerimi çalışmaları için serbest bıraktım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder