23 Mart 2015 Pazartesi

Tangram Çalışmasına Başladık

İlk dersimize hafta sonu yapılanlarla ilgili öğrencilerimle sohbet ederek başladık. Genel tekrar çalışmalarını ve ritmik saymaları yaptık. İstiklal Marşı nı ezberleyen öğrencilerimden bir kaçına okuttum. Ödev kontolünü yaptım. Ödev kontrolüm sırasında öğrencilerim "Cimri Adam" metnini okudular. Takvim ve tarih konusunu tekrar ettik.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Hayat Bilgisi'nden aile bütçesi konusuna başladık. Öğrencilerimi tasarruflu olmayla ilgili bir hikaye okudum. Hikaye ile ilgili soru cevap yaptık. Daha sonra hazırladığım sunum yardımıyla konuya giriş yaptık. Aile bütçesinin ne olduğunu nasıl hazırlanması gerektiğini soru cevap yaparak kavramaya çalıştık. Öğrencilerime okuduğum hikayedeki ailenin bütçesiyle ilgili çalışma kağıdı verdim. Bu kağıt üzerinden gelir ve giderleri çalıştık. Daha iyi kavranmasını sağlamak için para yerine birim küpleri kullandık. Çalışma kitabındaki etkinliği tamamladık.

Üçüncü dersimizde Türkçe yaptık. Türkçe'den "Yağmur Hanım" metnine giriş yaptık. Yağmurun oluşumu ve konuyla ilgili soru cevap yaptık. hazırladığım sunum yardımıyla görsel okuma çalışması yaptık. Videolar ve çizgi filmler izledik. Metnin okuma çalışmasını yaptık.

Dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten karşık olarak toplama ve çıkarma işlemleri yapmaya devam ettik. Bilgisayardan hazırladığım işlemleri öğrencilerim defterlerine yazıp çözmeye çalıştılar. Zorlanan öğrencilerime yardımcı olmaya çalıştım.

Öğleden sonraki ilk dersimizde ödevlendirmeyi ve hikaye kitabı değişimini yaptık. O sırada öğrencilerim Türkçe kitabındaki "Keloğlan" metnini birkaç kez okudular. Kalan zamanımızda tangram çalışmasına başladık. Tangramın ne olduğunu ve nasıl bir zeka oyunu olduğunu öğrencilerime görseller ile anlattım. Daha sonra ikişer kişilik grup olan öğrencilerime tangram seti ve kağıt verdim. Bilgisayardan açtığım "kedi" görselini çalışmaya başladık.

Tangram çalışmasına son dersimizde de devam ettik. Birkaç öğrencim çalışmasını bitirdi. Onların çalışmasını panomuzda sergiledik. Geri kalan öğrencilerim çalışmalarına yarın devam edecekler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder