5 Mart 2015 Perşembe

Sayı Doğrusu Çalışmamız

İlk dersimize genel tekrarlar ile başladık. Ritmik saymaları yaptık. Ayları ve günleri tekrar edip takvimimizden tarihi işaretledik. Dünkü verdiğim ödevdeki metni öğrencilerim okurken ben de ödev kontrolünü yaptım. Kalan zamanımızda Hayat Bilgisi'nden hata yapabilirim konusuna çalıştık. Hazırladığım sunum yardımıyla soru - cevap yaptık. Konuyla ilgili görselleri yorumladık.

İkinci dersimizde hata yapabilirim konusunun çalışma kitabındaki 2. etkinliğini tamamladık. Kalan zamanımızda matematik dersine başladık. Matematikten sayı doğrusunun ne olduğunu etkinlik ile anlamaya çalıştık. Bunun için iki öğrencimi tahtaya çıkarıp ellerine bir ip verdim. İpi germelerini ve düz tutmalarını istedim. Soru - cevap ile ipe doğru diyeceğimizi açıkladık. İpin üzerine sayıları asarsam buna sayı doğrusu diyebilir miyiz sorusuyla konuyu kavramaya çalıştık. İpe 0'dan başayıp 10'a kadar sayıların yazılı olduğu not kağıtlarını astık. Tahtada bu yaptığımız etkinliği sayı doğrusunu çizerek gösterdik. Öğrencilerimde defterlerine çizdiler. Bilgisayardan kareli kağıt üzerine çizimi nasıl yapacaklarını aşama aşama gösterdim.

Üçüncü dersimizde matematikten sayı doğrusunu çalışmaya devam ettik. Bu sefer basit bir toplama işlemini sayı doğrusunda nasıl yapacağımızı gösterdim. İp etkinliğimzde ve tahtaya çizdiğim sayı doğrusu üzerinde işlemi yaptık. Birkaç pekiştime alıştırmasından sonra defterimize bir problem yazdık. Problemin verilenlerini istenenlerini ve çözüm yolunu sayı doğrusu üzerinde yaptık.

Dördüncü dersimizde Türkçe yaptık. "Oynayarak Büyümek" metnini okuduk. Metinle ilgili soru - cevap yaptık. Çalışma kitabındaki kalan etkinlikleri tamamlamaya çalıştık. Son etkinliğini yarın tamamlayacağız.

Öğleden sonraki ilk dersimizde dün verdiğim ödevdeki okuma metnini fıkrayı çalıştık. Okuma çalışmalarını yaptık. okurken noktalama işaretlerini kontrol ettik. Yanlışları düzelttik. Metin anlama sorularını cevaplandırdık. Kalan zamanımızda ödevlendirmeyi yaptım ve görsel çalışma etkinliğimize geçtik.

Son dersimizde "penguen" kes yapıştır etkinliğini çalışmaya başladık. Öğrencilerime çalışma taslağını, fon kartonu ve siyah el işi kağıdı dağıttım. Penguenin siyah olan kısımlarını el işi kağıdından küçük parçalar koparıp bu kısımlara yapıştırmalarını söyledim. Çalışmaların hepsi tamamlanmadığı için panoya asmadım. YArın çalışmaları panomuzda sergileyeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder