3 Aralık 2015 Perşembe

Duygularımız Değişir

İlk dersimize bu hafta yaptığımız deneme sınavının değerlendirmesini konuşarak başladık. Deneme sınavındaki en çok yanlış yapılan sorular  ve soruları dikkatli okumadan yanıtlandığımızda yanlış yapacağımızın üzerinde durduk. Kalan zamanımızda hayat bilgisinden "Duygularımız Değişir" konusu üzerinde öğrencilerim çalışma yaptılar. Konuyu çalışmaları için zaman verdim. Ödev kontrolünü yaptım. Kalan zamanımızda soru cevap yaparak konuya giriş yaptık. Öğrencilerimle birinci sınıfa ilk başladıklarında okulumuz, arkadaşları ve okulumuzdaki öğretmenler hakkındaki duygu ve düşünceleri hakkında konuştuk.

İkinci dersimizde duygularımızın zaman içinde değişebileceğini örneklerle açıklamaya çalıştık. Konuyu okuyup sorularını yanıtladık. Defterimize not tuttuk. Çalışma kitabındaki etkinlikleri tamamlamaya çalıştık. Eksiği olan öğrencilerimiz bu etkinlikleri tamamlamalıdır.
Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten toplama ve çıkarma işlemleriyle ilgili problem çözmeye devam ettik. Problemleri defterimize yazıp çözdüğümüz için bir derste çok fazla problem çözemiyoruz. Günlük olarak verdiğim ödevlerdeki zor problemlere benzer çalışma yapıyoruz. Diğer dersimizde onluk ve birlik kavramı üzerind ekısaca durarak etkinlikler ile onluk bozarak çıkarma işlemini hatırladık. Bunun için tahtaya çıakrma işlemi yazdım. Eksilen sayı için 2 öğrencimi tahtaya kaldırdım. Öğrencilerimden biri sayının onluğu diğeri birliği oldu. basamak değerlerini gösteren sayıları ellerine verdim çözümlenmiş şekliyle. Çıkan sayı içinde aynısını yapıp onlar basamağından onluk almayı dramalaştırarak göstermeye çalıştık. Deftere toplama ve çıkarma işlemi alıştırmaları yazarak çözdük. Birkaç öğrencimiz hepsini tamamlayamadığı için evde bu alıştırmaları tamamlamalıdırlar.

Öğledn sonraki iki dersimizde sulu boya etkinliği yaptık. Resim kağıdını düzenli kullanma çalışması yaptık. Bunun için basit bir manzara resmi açtım. Manzara resmini kağıda çizmelerini istedim. Görseldeki varlıkların boy oranlarına dikkat etmemiz gerektiğini ve çizim yaparken neyin nerde çizileceğine dikkat etmelerini anlattım. Tahtaya bu resmi çizmek için ne kadar alan kullanmam gerektiğini örnekleştirdim. Daha sonra çalışmamıza başladık. Resim kağıdını düzenli kullanma çalışmasının üzerinde biraz daha durmamız gerekecek.

Okul çıkışında ikinci grup öğrencilerimizle kurs yaptım. Birinci grup öğrencilerimizle bir saat Türkçe bir saat matematik yapmıştık. Bu grupla bugün sadece Türkçe yapabildik. Ses ve hece konusuyla ilgili test çözdük. Eş anlamlı kelimelerle ilgili şifreli bulmaca etkinliği yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder