10 Aralık 2015 Perşembe

Verilmeyen Çıkanı Bulma

İlk dersimize hayat bilgisi ile başladık. Hayat bilgisinden Atatürk'ün öğrenim hayatı konusu ile ilgili çalışma kitabındaki etkinlikleri öğrencilerimin yapmasını istedim. Onlara zaman verdim. Öğrencilerim etkinlikleri çalışırken ödev kontrolünü yaptım. Bu hafta sürekli verilmeyen terimleri bulmayla uğraştığımız ve ödevlendirmemiz bu konuyla ilgili olduğu için bugün detaylı ödev incelemesi yaptım. Öğrencilerimizden bazıları verilmeyen sayıları bulduktan sonra işlemini tekrardan kontrol etmediği için hatalar yapmışlar. Kontrol sırasında bu öğrencilerime hatalarını gösterdim ve işlemlerinin doğrusunu yaptılar.

Verilmeyen terimleri bulurken öğrencilerimiz işlemlerinin doğruluğunu mutlaka kontrol etmelidirler. Örneğin; ? + 15 = 25 işlemini öğrencimiz yanlışlıkla 25'den 15'i çıkararak yazabilir. Fakat ? yere bulduğu sayıyı yazdıktan sonra mutlaka bu sayı ile 15 toplayıp 25' i bulabiliyor mu? Bunu kendisi kontrol etmelidir. Zor bir konu olduğu için bol alıştırma ve pekiştirme ile zamanla hatası olan öğrencilerimizinde hatalarını gidereceğiz.

İkinci dersimizde hazırladığım sunum yardımı ile Atatürk'ün öğrenim gördüğü okullar ile ilgili soru cevaplar yaptık. Atatürk'ün hayatıyla ilgili bilgilerimizi hatırladık. Öğrencilerimize eğitim - öğretim hayatını gelecekte hangi okullarda devam ettireceklerini sordum. Bunun için neler yapalabileceğini konuştuk. Kitaptaki metni okuyup sorularını yanıtladık. Defterimize konuyla ilgili not tuttuk.
Üçüncü ve dördüncü dersimizde verilmeyen çıkanı bulmayla ilgili konuyu çalıştık. Önceden öğrendiğimiz konuların kısaca tekrarını yaptık. Toplama ve çıkarma işlemi terimlerini tekrar ettik. Daha sonra somut bir çalışma ile verilmeyen çıkanı nasıl bulacağımızı kavramaya çalıştık. Defterimize konuyla ilgili görsel yapıştırıp bu görsele uygun problem olluşturmaya çalıştık. Problemi oluştururken öğrencilerimizi yönlendirerek verilen işleme veya görsele uygun problem nasıl yazılabilir bunu kavratmaya çalıştım. İlerleyen günlerde verilen işlem veya görsele göre problem kurmaya başlayacağız. Problem üzerinden verilmeyen çıkanı bulurken eksilenden farkı çıkaracağımızı kavramaya çalıştık. Konuyla ilgili bir kaç alıştırma yaptık.

Diğer dersimizde verilmeyen çıkanla ilgili alıştırmalar yazıp çözmeye çalıştık. Bütün öğrencilerimi tahtaya kaldırdım ve verilmeyen bir çıkanı nasıl bulacaklarını anlattırmaya çalıştım. Öğrencilerimizin büyük bir kısmı konuyu kavradı.Konuyla ilgili defterimize not tuttuk. Öğrencilerimizin defterlerini öğle arasında kontrol ettim fakat görüntülerini alamadım. Bir öğrencimizin defterinin görüntüsünü velimiz gönderdiği için yükleyebildim. Matematik defteri kullanımında sıkıntımız vardı ama gittikçe öğrencilerimiz daha düzenli ve anlaşılır not tutmaya başladılar.
Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Türkçe dersinde tutum yatırım ve yerli malları haftası ile ilgili konuya başladık. Hazırladığım sunum yardımı ile yerli malı kullanmanın önemi üzerinde konuştuk. Görsel okuma yaptık. Soru cevaplar yaptık. Öğrencilerime ülkemizin ürettiği ürünlerin üzerindeki barkotun hangi sayı ile başladığını somut bir şekilde herkese gösterdim ve bu ürünleri tercih etmemiz gerektiğini kavradık.Konuyla ilgili metni okuduk ve çalışma kitabındaki 1. etkinliği tamamladık.

Son dersimizde havanın güzel olmasından dolayı okulumuzun ön bahçesinde oyun oynadık.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimizle matematik kursu yaptık. Matematik kursunda geçmişte yarım kalan çalışma kağıtlarını tamamladık. Toplama işelminde verilmeyen sayıları bulmayla ilgili laıştırmalar çözdük.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder