23 Aralık 2015 Çarşamba

Uzunluk Ölçme (m ve cm)

İlk dersimize genel bir değerlendirme çalışması yaptık. Bugün yapacağımız çalışmalar hakkında öğrencilerimi bilgilendirdim. Hayat bilgisinden tema değerlendirme etkinliklerini çalışmaya devam ettik. Öğrencilerim verilen kelimelerden cümle oluşturma çalışmalarını yaparken bireysel olarak ödev kontrolü yaptım.

İkinci dersimizde değerlendirme çalışmasına devam ettik. Cümle oluşturma etkinliğini kontrol ettik. Hatası olan öğrencilerimiz cümlelerini düzeltti. Doğru yanlış sorularını yaptık.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten standart olmayan ölçü birimlerini tekrar ederek başladık. Bunlarla yapılan ölçüm sonuçlarının güvensizliğinden bahsedip ölçümlerin herkes tarafından aynı bulunması için metreyi kullanmamız gerektiğini kavradık. Şerit metrei mezura, cetvel ve kırık metreyi kullanarak ölçümler yaptık. Bu metrelerin nerelerde kullanılabileceğini konuştuk. Metreden kısa ölçümler için santimetreyi kullanacağımızı kavradık. Öğrencilerime metrenin nasıl kullanılması gerektiğini gösterdim. Cetvel kullanımına değindik. Metre veya cetveldeki sayılar arasındaki aralıkların santimetre olduğunu metreden kısa olan uzunlukları ölçerken santimetreyi kullanacağımızı konuştuk. Örnek çalışmalar yaptık. Konuyla ilgili defterimize not yazdık. Daha sonra istenilen uzunlukta çizimler yaptık. Çizimler yaparken;
Cetvelin nasıl kullanılması gerektiğini bireysel olarak anlattım. Bilgisayardan göstererek aşama aşama çizim yaptık. Çizimleri yaparken her zaman 0'dan başlamadık. Örneğin; Cetveliniz ile 3 cm başlayarak 8 cm lik bir çizgi çiziniz gibi sorular ile santimetrenin sayılar arası aralıklar olduğunu kavratmaya çalıştım. 1 metrenin 100 eşit santimetreye eşittir bilgisini için ön hazırlıktı. Zaten bunu kavrayan öğrenciler çizginin bir ucunun 3 cm de diğer ucunun 11 cm de olduğunu görünce arasındaki farkın 8 cm olduğunu anladılar.
Daha sonra 10 cm lik bir boyama çubuğu çizdik ve bu çubuğu 6 cm sini boyadık. Bir kenarı 5 cm olab kare çizdik. Birkaç öğrencim dışında çizimleri yapamayan olmadı. Bu birkaç öğrencimizde cetveli tam olarak tutamadığı için kaymalar oldu bu yüzden tam ölçüsüne göre çizimler yapamadı. Zamanla bu kazanımı cetvel kullanarak edineceklerdir.
Sayılar arasındaki aralığın santimetre olduğunu kavradıktan sonra öğrencilerime 1 metreyi gösterdim ve aralıkları saydık. Aralıkların 100 olduğunu ve 1 metrenin 100 eşit aralıktan yani santimetreden oluştuğunu öğrendik. 2 metrenin 200 cm, 3 m nin 300 cm kendiliğinden geldi. :)


Öğleden sonra ilk dersimizde öğrencilerimizle 1 metre yaptık. Metreyi yaparken kullanacağımız kartonlardan da örüntü oluşturacağımızı cetvel yardımı ile metrenin sayılarını yazacağımızı gösterdim. Önce 5 cm lik eni olan kartonlar kestik. Sonra bunları aşama aşama birleştirdik. Cetvel kullanarak aralıklarını yani santimetrelerini yazdık. Metrelerimizi oluşturduk. Yapılan çalışmaları mezura ile kontrol ettik. 1 - 2 cm aşağısı - yukarı herkes çalışmasını yaptı.

Son dersimizde serbest çalışma yaptık. Dün yarım kalan meyve sepeti etkinliğine devam eden öğrencilerimiz çalışmalarını bitirdi. Kitap değişimini ve değerlendirmesini yaptık. Ödevleri hakkında bilgi verdim.
Okul çıkışı birinci grubun deneme sınavını yaptık. Deneme sınavına katılmayan 1 öğrencimiz vardı. Sınava 20 öğrencimiz katılmıştır.
Sınavdaki soruların doğru ortalaması 38,5 ortalama başarı yüzde 85'dir.
40 - 45 arası doğru yapan 10 öğrencimiz,
35 - 40 arası doğru yapan 4 öğrencimiz,
30 - 35 arası doğru yapan 4 öğrencimiz,
15 - 30 arası doğru yapan 2 öğrencimiz şeklinde sonuçlanmıştır. Sınıf başarısı birinci sınava göre yükselmiştir.Öğrencilerimizin bu tür yapılan değerlendirme çalışmalarına daha da özen göstermeye başlamıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder