29 Aralık 2015 Salı

Porsuk Ve Kaz Nasıl Kazandı?

İlk dersimize kısaca sohbet ederek başladık. Özellikle havaların iyice soğuması ve öğrencilerimizin hastalanmasından dolayı kendimize dikkat etmemiz konusunda konuştuk. Kalan zamanımızda Türkçe dersine başladık. Dün ödev olarak verdiğim "Kurt İle Köpek" metnine çalışmaya başladık. Hikayeyi takip ederek okuma çalışması yaptık. Okuduğunu anlama sorularını yanıtladık. Yanlışı veya eksiği olna öğrencilerimiz hatalarını düzelttiler. Soruları yanıtlarken mutlaka cümle kurarak yanıtlamaya özen göstermemiz gerektiğini hatırladık. Türkçe çalışma kitabındaki porsuk ve kaz kelimelerini kullanarak hikaye yazma etkinliğini öğrencilerimiz çalışırken matematik ödevini kontrol ettim.

İkinci dersimizde yazılan hikayeleri istekli öğrencilerimiz okudu. Özellikle yardımlaşma konusuyla ilgili güzel hikayeler ortaya çıktı. Bir hikaye veya yazıda giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinin bulunması üzerinde kısaca konuştuk. Bu konuya özellikle paragraf konusuna başladığımızda detaylı olarak çalışacağız. Etkinlikleri yapabilmek için kısaca öğrencilerime bilgi verdim. Bu konuyla ilgili etkinlikleri yaptık. Hece çalışması etkinliğini yaptık. Çarpma işlemi ile ilgili bir etkinlik vardı (Neden öyle bir etkinlik vardı? Anlamış değilim :) ) çarpmanın mantığı üzerinde konuştuk. Öğrenilmesi kolay bir konu olduğu için etkinliği yaptık. Öğrencilerimizden bile "Öğretmenim bu çalışmanın burada ne işi var?" gibi ifadeler geldi.

Üçüncü ve dördüncü dersimiz İngilice idi. İngilizceden genel tekrar çalışmaları yapılmış.Öğrenilen konular pekiştirilmiş.

Öğleden sonraki ilk dersimizde çalışma kağıtları üzerinden geometrik cisimler ve şekiller konusuna çalıştık. Konuyu tekrar ettik.

Son dersimizde öğrencilerimizi çalışmaları için serbest bıraktım. Kitap değişimini yaptık. Ödevlendirmeyi yaptım. Çalışmalarında sıkıntısı olan öğrencilerim ile bireysel olarak ilgilenmeye çalıştım kalan zamanımızda.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile kurs yaptık. İlk derste matematikten zihinden çıkarma işlemi verilmeyen eksileni ve çıkanı bulmayla ilgili çalışmalar yaptık. İkinci dersimizde Türkçeden cümlede anlam bilgisine devam ettik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder