9 Aralık 2015 Çarşamba

Verilmeyen Eksileni Bulma

İlk dersimizde hayat bilgisi yaptık. Hayat bilgisinden çevremizi temiz tutalım konusuna başladık. Öğrencilerime birer tane not kağıdı verdim. Not kağıdına yaşadıkları çevreyi temiz tutmak için yapabileceklerini maddeler halinde yazdılar. Daha sonra  kitaptaki konuyu okuyup çalıştılar. Hazırladığım sunum yardımı ile konuyla ilgili soru cevaplar yaptık.

İkinci dersimizde konuyu okuduk. Konuyla ilgili soruları yanıtladık. Geri dönüşüm üzerinde konuştuk. Geri dönüşüm ile ilgili animasyon bir film izledik. Film üzerinden soru cevap yaptık. Konuyla ilgili defterimize not tuttuk.
Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Önce sınıf duvarımızdaki toplama ve çıkarma işlemleriyle ilgili bilgilerimizi tekrar ettik. Daha sonra toplama işlemindeki verilmeyen toplananı nasıl bulacağımızı konuştuk ve birkaç örnek ile konuyu tekrarladık. Çıkarma işlemindeki verilmeyen sayıları bulmayla ilgili öğrencilerime sorular sordum. Geçen sene konuyu çalıştığımız için bir kısmı bu sayıları nasıl bulacağımızı hatırladı. Daha sonra defterimize konuyla ilgili bir görsel yapıştırdık. bu görsele göre öğrencilerimden problem oluşturmalarını istedim. Problemi sözel olarak oluşturduk ve sınıfta somut bir şekilde göstererek çözmeye çalıştık. Çözüm yaparken izlediğimi yolu kavramaya çalıştık. Daha sonra tahtaya yazdığımız birkaç alıştırma ile eksileni bulmayı gösterdim. Eksilenin büyük bir sayı olması gerektiğini ve eksileni bulduğumuz için çıkan ile farkı toplamamız gerektiğini kavradık. Dördüncü dersimizde öğrencilerimi tek tek tahtaya kaldırarak alıştırma yaptırdım. Diğer öğrencilerimizde defterlerine alıştırmaları çözdüler.

İşlemlerde verilmeyen sayıları bulma ve bunlarla ilgili problem çözme ilkokulda öğrencilerimizin en çok zorlandığı matematik konusudur. Ritmik sayma becerisini kazanan öğrencilerimiz çarpma ve bölme işlemini çabuk kavrar ama işlemlerde verilmeyen ifadeleri bulma ileri düşünme becerisi gerektirir. Öğrencilerimiz eksileni bulmak için çıkanla farkı toplayacağım veya çıkanı bulmak için eksilenden farkı çıkaracağım şeklinde ezbere kuralı öğrenebilir. Fakat bunu farklı soru kalıplarında uygulayamayabilir. Öğrencilerimiz kuralı ezberlemek yerine düşünerek verilmeyen sayıları kendileri bulmaya çalışmalı ve bu kuralı kendileri bularak bol alıştırmalar ile konuyu kavramalıdırlar. Zaman zaman öğrencilerimiz bu konularla ilgili alıştırmalar çözmeli ve tekrarlar yapmalıdırlar. Bugün eksilen sayıyı bulmayla ilgili bütün öğrencilerime tahtada işlemler yaptırdım. Ve işlemleri yaptırken farklı sorular sorarak işlemleri ezberden yapmamalarını sağlamaya çalıştım. Verilen çalışmalardan ziyade belli aralıklarla bu konuları tekrar etmeye çalışacağız ve problem çözeceğiz. Farklı kaynaklardan konuyla ilgili öğrencilerimiz sorular çözmelidirler. Çünkü bu konuyla ilgili çok farklı sorular sorulabilir.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Türkçe kitabındaki Sabah şiirini son kez okuyup kalan anlama etkinliklerini tamamladık.

Son dersimizde şiirin son etkinliği olan görsel çalışmayı yaptık. Kitap okuma değerlendirmesini yaptık. Artık okunan kitapların özeti çıkarılmayacak. Öğrencilerimiz hikaye kitabını okuyup anlatacaklar.

Okul çıkışı matematik kursu yaptık. Matematik kursunda toplama işlemi ile ilgili 5 sayfa çalışma kağıtları üzerinden etkinlikler yaptık. Toplama tablosu üzerinden verilmeyen toplananı bulma etkinliğini öğrencilerimiz yetiştiremediği için evde bu sayfayı mutlaka tamamlamaları gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder