7 Aralık 2015 Pazartesi

Verilmeyen Toplananı Bulma - Cümle Bilgisi

İlk dersimize hafta sonu değerlendirmesi ile ilgili sohbet ederek başladık. Hafta boyunca neler yapacağımızı kısaca konuştuk. Öğrencilerime okumaları ve çalışmaları için hayat bilgisinden meslekler konusunu verdim. Konu uzun olduğu için zamanımızı aldı. İlk derste öğrencilerim konuya çalışırken hafta sonu ödevlerini kontrol ettim. Ödevlerinde yapamadıkları soruları beraber yapmaya çalıştık. Ödev kontrolüm sırasında çalışma kitaplarından test çözüp getiren öğrencilerimiz oluyor. Evde mutlaka cevaplarını önce velilerimiz kontrol etmelidir. Bunun  için cevap anahtarlarını kullanabilirsiniz. Öğrencimize yardımcı olamadığınız soru olursa mutlaka işaretleyiniz. Aksi takdirde özellikle test çalışmalarının hepsini detaylı olarak inceleyemiyorum. Gözümden kaçan sorular oluyor.

İkinci dersimizde hayat bilgisine devam ettik. Meslekler konusuyla ilgili soru cevaplar yaptık. Mesleklerin hang ihtiyaçlarımızı karşıladığını konuştuk ve yaşadığımız ilçedeki meslek gruplarını tahtada listeledik. Kitabımızdaki metni okuduk ve sorularını cevaplandırdık. Defterimize konuyla ilgili not tuttuk.
Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten verilmeyen toplananı bulmayla ilgili çalışma yaptık. Önce toplama işlemindeki terimleri hatırladık. Bunun için sınıfımızdaki toplama işlemi materyalini kullandık. Daha sonra defterimize konuyla ilgili problem yazdık. Problem üzerinden canlandırma çalışması yaptık. Verilmeyen toplananı bulmayla ilgili soru cevaplar yaptık. Cevplara göre verilmeyen toplananı bulmak için toplamdan verilen toplananı çıkarabileceğimizi öğrendik. Daha sonra tahtaya konuyla ilgili alıştırmalar yaptık. Bütün öğrencilerimi tahtaya kaldırıp tek tek işlemleri anlatmalarını sağladım. Alıştırmaları defterimize yazdık.
Öğleden sonraki iki dersimizde meslek konusuyla ilgili görsel bir çalışma hazırladık. Öğrencilerimden hafta sonu meslekler ile ilgili resimler istemiştim. Herkes malzemelerini getirdiği için çalışma sırasında sorun olmadı. Sınıfımızda 5 grup oluşturduk. Her gruba birer karton verdim. Getirdikleri resimleri kullanarak meslekler konusunda görsel bir çalışma yapacaklarını söyledim. Gerekli yönergeleri verdim. Sonuç beklediğimden daha güzel ve özenilerek yapılmış çalışmalardı. Hepsi birbirinden güzel ve açıklayıcı bilgiler olan grup çalışmaları geldi. :) Kalan zamanımızda öğrencilerime büyüdüklerinde hangi mesleği seçeceklerini ve insanların hangi ihtiyaçlarını karşılayacaklarını sordum. Bu çalışmayı oyunlaştırarak yaptık ve dersimizi bitirdik. Yaratıcı drama etkinlikleri sayfasında meslekler konusuyla ilgili yaratıcı dramayı kullanarak hazırladığım ders planı vardı. Bu plana göre dersi yapacaktım fakat tüm günümüzü alacağı için oyun kısımlarındaki çalışmaları yaptırmaya çalıştım. Doğaçlama çalışmalarını ilerleyen zamanlardaki serbest etkinlik derslerimizde yapmaya çalışacağım.
Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimizle Türkçe kursu yaptık. Cümle bilgisi konusuna çalıştık ve 4 sayfa çalışma kağıdı üzerinden etkinlikler yaptık. Cümle bilgisi ile ilgili Türkçe defterine yazılan notu öğrencilerimiz mutlaka tekrar etmelidir. Uzun bir süre cümlede anlam konusuna çalışmaya devam edeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder