21 Aralık 2015 Pazartesi

Uzunlukları Ölçme

İlk dersimize hafta sonu değerlendirmesi ile sohbet ederek başladık. Tekvando kursuna görevli olduğum için katılamamıştım. Kurs ile ilgili yapılanlar hakkında konuştuk. Bu hafta yapacağımız çalışmalar hakkında öğrencilerimi kısaca bilgilendirdim. Daha sonra ödev kontrolüne başladım. Ödevleri kontrol ederken öğrencilerim de hayat bilgisinden okulda karşılaşılan sorunlar ile ilgili konunun çalışma kitabındaki etkinliklerini çalıştılar. Ödev kontrolünden sonra ilgili konuya başladık. Öğrencilerime kısa bir hikaye anlattım. Bu hikayedeki sorun ve bu soruna getirilen çözüm önerileri üzerinde konuştuk.

İkinci dersimizde sorunlara çözüm önerisi getirmeyle ilgili öğrencilerime okulda karşılaşılan belli başlı sorunlara çözümler üretmelerini istedim. Kitabımızdaki konuyla ilgili görselleri inceledim. Görseller hakkında soru cevap yaptık. Daha sonra defterimize konuyla ilgili not tuttuk. Bugün çalıştığımız konu 1.kitabın son konusuydu. Kalan zamanımızda defterimizde okulun başlangıcından bugüne kadar geçen sürede çalıştığımız konuşaları inceledik. Defterdeki not tutma mantığı görsel çalışmaya dayalı olduğu için ve sürekli aynı çalışma devam ettiğinden dolayı öğrencilerimizin büyük bir bölümü gerek gerek düzeni gerekse yazı güzelliğine ellerinden geldiğince önem vermektedir. Ayrıca dikte hızıda çok iyi bir şekilde gelişmiştir.
Üçüncü ve dördüncü dersimizde uzunluk ölçme konusuna başladık. geçen sene standart olmayan ölçü birimlerini çalışmıştık. Bu ölçü birimlerinin görsellerini inceleyerek dersimize başladık. Görsellerdeki karış, kulaç, parmak, adım ve ayak birimlerini hatırladık. Soru cevaplar ile bu ölçü birimlerini kullanarak uzunluk ölçmeyi nasıl yapabileceğimizi sordum. Defterimize aşama aşama ölçü birimlerini yapıştırıp istenilen ölçmeleri sırayla yaptık. Bütün öğrencilerime istenilen ölçmeleri yapmakta yardımcı oldum. Defterimize konuyla ilgili not tuttuk ve bu ölçme sonuçlarının kişiden kişiye göre değişebileceğinin sebebinin ne olduğunu bulduk. Ölçme sonuçlarının herkes tarafından aynı çıkabilmesi için metre kullanmanın önemine değindik. Çarşamba günü metre ve santimetre konusuna başlayıp cetvel yardımı ile istenilen uzunlukları ölçmeye çalışacağız.
Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Hafta sonu için verdiğim okuma metnine çalıştık. Takip ederek okuma çalışmasından sonra okuduğunu anlama sorularını yanıtladık. hatası olan öğrencilerimiz hatalarını düzeltti. Kalan zamanımızda kitap değişimini ve ödevlendirmeyi yaptık. Öğrendiğimiz şarkılardan bazılarını tekrar ettik.

Son dersimizi rehber öğretmenimiz yaptı. Öğretmenimizin yaptığı çalışma kendini yazılı olarak ifade etme kazanımıyla ilgiliydi. Dikte hızı ve yazı yazarken sayfa düzeni, yazı güzelliği üzerinde konuştuk. Dikte hızının yazı güzelliğine göre çok iyi olduğunu ve seri bir şekilde öğrencilerin söyleneni yazdığını konuştuk.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimizle Türkçe ve matematik kursu yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder