10 Mart 2016 Perşembe

Bölme İşlemi - Aslan Yapımı

İlk dersimize hayat bilgisi ile başladık. Hayat bilgisinden benim eşsiz yuvam temasının çalışma kitabındaki kavramlar etkinliğini çalıştık. Dün bu kavramlar ile ilgili cümle kurma çalışması yapmıştık. Bu dersimizde seçilen kavramlar ile ilgili hikaye oluşturma etkinliği yaptık. Öğrencilerim etkinliğe çalışırken ödev kontrolünü yaptım. Bölme işleminde hatası olan öğrencilerimin hatalarını bireysel olarak düzeltmeye çalıştım. Ödev dışı çalışmalar için bireysel olarak değerlendirmeler yaptım.

İkinci ve üçüncü dersimizin bir kısmında Türkçe yaptık. Türkçeden "Kayıp Cüzdan" isimli metin çalışmasının anlama ve dilbilgisi çalışmaları üzerinde etkinlikler yaptık. Öğrencilerime çalışmaları için belli bir süre verdim. Daha sonra metnin okuma ve anlama çalışmalarını beraber yaptık. Hatası olan öğrencilerimiz hatalarını düzelttiler. Bu çalışma üçüncü dersimizin bir kısmını aldı.

Üçüncü dersimizin kalan zamanında bölme işlemi ile ilgili basit bir paylaştırma problemi yazdık. Problemi somutlaştırarak çözümünü yaptık. Daha sonra toplama, çıkarma ve çarpma işlemi terimlerinde olduğu gibi bölme işleminde de terimler olduğunu bunu soru cevaplar bulmaya çalıştık. Defterimize hatırlamak için bölme işlemi terimlerini ifade eden bir görsel üzerinden notumuzu yazdık.
 Dördüncü dersimizde kalansız ve kalanlı bölme işlemi alıştırmaları yaptık. Alıştırmaları öğrencilerime çözdürdüm. Alıştırmaları erken bitiren öğrencilerim defterlerine ileri düzey bölme işlemlerinden birkaç tane yazdım. Bu öğrencilerimiz tekrarlı çıkarmayı kullanarak sonuçları bulmayı kavradılar. 2,3,4 ve 5 ritmik sayma ile ilgili kalansız ve kalanlı bölme işlemleri genel olarak öğrencilerim hepsi yapıyor. Ancak ritmik sayma becerisi zayıf olan bazı öğrencilerimiz işlemi yaparken zaman harcıyorlar.

Öğleden sonraki ilk dersimizde ve son dersimizde görsel etkinlik yaptık. Kes yapıştır etkinliği olan "Aslan" çalışmasını öğrencilerime anlattım. Öğrencilerim çalışmalarını yaparken kitap değişimini ve değerlendirmesini yaptım. Ayrıca dün öğrendiğimiz Sarı Çizmeli Mehmet Ağa şarkısı ve önceden öğrendiğimiz  Arkadaşım Eşek şarkısının tekrar çalışmasını yaptık.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile bu hafta yaptığımız deneme sınavının ikinci oturumunu yaptık. Sınavdaki soruların uzun olmasının bu gruptaki bazı öğrencilerimi olumsuz etkiledi. Sınavı yetiştiremeyen öğrencilerimi yarın bir ders saati kursa alacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder