1 Mart 2016 Salı

Etik Değerlerimiz

İlk dersimize hayat bilgisi ile başladık. Dersimize öğrencilerime dini bayramlarımızda insanların neler yaptıklarını sorarak başladık. Bayramlarda insanların birbirlerini ziyaret ettiklerini, büyüklerin ellerinin öpüldüğü vs. gibi konular üzerinde durduk. Kitabımızdaki yönergelere uygun olarak soru cevaplar yaptık.  Daha sonra kitabımızdaki konuyla ilgili metni okuduk. Metindeki soruları yanıtladık. Adalet, saygı, sevgi, hoşgörü, dürüstlük gibi değerlerin üzerinde konuştuk.

İkinci dersimizde çalışma kitabımızdaki etkinlikleri bitirdik. Defterimize konuyla ilgili not yazdık.
Üçüncü dersimizde matematik kitabımızdaki ünite sonu değerlendirme çalışmalarını yapmaya devam ettik. Özellikle problemler kısmında artık öğrencilerimi tahtaya kaldırarak soruların çözümlerini yapmalarını istiyorum. Önceden çok fazla öğrencilerime tahtada çözüm için kaldırmıyordum. Bilgisayarı kullanarak işlemleri yapıyorduk. Kurs çalışmalarımızla birlikte özellikle problem çözümlerini öğrencilerimize bıraktım. Verilen ve istenenleri belirlemeyi ve problemleri aşama aşama çözmeyi öğrencilerimizin büyük bir kısmı kavradı. Kitaptaki sorularda kolay geliyor.

Dördüncü dersimizde verilmeyen terimleri bulma ve çarpma işlemleri ile ilgili alıştırmalar yaptık. Öğrencilerimi tek tek tahtaya kaldırarak işlemleri yapmalarını istedim. Çalışmalarını bitiren öğrencilerimizin defterlerine ileri düzey çarpma işlemleri yazdım ve çözmelerini istedim. Daha 6,7,8 ve 9'ar ritmik saymayı çalışmamamıza rağmen konunun mantığı öğrenildiği için uğraştılarsa da sonuçlar bulundu.
Öğledn sonraki ilk dersimizde öğrendiğimiz ünlü kişiler ile ilgili hazırladığım sunumu tekrar ettik. Atatürk, Mehmet Akif, Fatih Sultan Mehmet, Mimar Sinan ve Piri Reis şimdiye kadar öğrendiğimiz kişilerdi. Mustafa Kemal Atatürk'ü zaten sürekli yeri geldiğinde çalışıyoruz. Mehmet Akif'i geçen sene öğrenmiştik. Kutlu doğum haftası zamanında peygamberimizin güzel ahlakı ile ilgili çalışma yapmıştık. Bu sene Fatih, Mimar Sinan ve Piri Reis ile yaptığımız çalışma her hafta farklı kişiler ile devam edecektir. Yaptığımız çalışma sonrasında öğrencilerimizi mandala etkinliği hakkında bilgilendirdim. Mandala etkinliğini yapmaya başladık. Kitap değişimi yaptım.

Son dersimizde okulumuzun ön bahçesinde serbest oyunlar oynadık.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile çarpma işlemi problemleri ve test çalışması üzerinde durduk. Örüntü ve süslemeler konusunu tekrar amaçlı çalışma kağıtları üzerinden çalışmalar yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder