20 Mart 2016 Pazar

Yaratıcı Drama (Kurallar)



Tema: Kurallar
Kazanımlar:
*Hayatımızda var olan kuralların önemini kavrar.
*Kurallara uyulmadığı takdirde toplumda meydana gelebilecek olumsuzlukları bilir.
*Karşılaştığı bir probleme karşı çözüm yolları üretir.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, gözleri bağlamak için bez, ip, oyun kartları

 
ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
* Öğrenciler sınıfın ortasına gelirler. Öğrenciler birbirlerinin bellerini tutarak arka arkaya dizilirler. Sonra grup daire şeklinde yürümeye başlar. Öğretmen hareketli bir müzik başlatır. En öndeki öğrenci bir hareket yaparak yürümeye devam eder. Yaptığı hareketi arkasındaki öğrenciler taklit ederler. Öndeki öğrenci arkaya geçer. Onun arkasındaki başka bir hareket yapar ve öğrenciler aynı hareketi taklit etmeye çalışırlar. Oyun bu şekilde bütün öğrenciler hareket yapıncaya kadar devam ettirilir.

1) Hareketi Kim Başlattı?
         Öğrenciler sınıfın ortasında daire şeklinde dizilirler. İçlerinden birisi olur ve dışarı çıkarılır. Öğrenciler içlerinden bir kişiyi seçerler. Bu kişi bir hareket yapar ve dairedeki diğer kişilerde aynı hareketi yaparlar. Ebenin amacı gruba hareketi kimin yaptırdığını bulmaktır. Hareketi yaptıran kişi ebeye yakalanmadan hareketi değiştirir. Çemberdeki öğrencilerde ebeye ipucu vermeden hareketi yaptıranı takip edip onun yaptığını yapmaya çalışmalıdır.

2) Şekil
         Öğrenciler 4 veya 5 kişilik gruplar oluştururlar. Gruplardan biri sınıfın ortasına gelir ve öğrencilerin gözleri bez ile bağlanır. Yeterli uzunlukta bir verilir. Öğrenciler ipi iki elleriyle tutarlar. Öğretmenin komutlarıyla öğrenciler öğretmenin söylediği geometrik şekilleri yapmaya çalışırlar. ( Şimdi kare olun! Üçgen yapıyoruz.) gibi. Sonra öğrencilerin gözleri açılır ve şekli ne kadar doğru yaptıkları üzerinde konuşulur. Gruplara sırayla bu çalışma yaptırılır.


3) İsim Bulmaca
         Öğrenciler çember şeklinde dizilirler. İçlerinden bir kişi seçilir. Seçilen kişiye bir isim söyleyerek oyunu başlatması söylenir. İsmi söyleyen kişinin sağındaki kişi ismin son harfinden yeni bir isim söyleyerek oyun devam eder. Her isim sadece bir kez söylenmelidir. Oyun meyve, hayvan, şehir vb. isimleriyle de oynanabilir.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
         *Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Her grup kendi içinden bir kişi seçer. Bu kişinin amacı öğretmenin önceden hazırladığı oyun kartlarındaki durumları gruplarına pandomin tekniği ile anlatmaya çalışmaktır. Öğretmenin hazırlayacağı oyun kartlarında ise çimlere basmamak, parmak kaldırmadan konuşmamak, esnerken ağzımızı kapatmak, kırmızı ışıkta durmak gibi kurallar vardır. En çok kuralı grubuna anlatabilen kişi ve grubu birinci olur.
         * Doğaçlama: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen gruplara canlandırmaları için konularını verir. Yeterli çalışma süresi verildikten sonra gruplar sırayla çalışmalarını sunarlar.
1.Grup: Bir bankada sıra beklerken kuyrukta sıraya girmeden öne geçmeye çalışan biri
2.Grup: Kütüphane ortamında ders çalışan öğrenciler ve bu ortamı bozan birkaç kişi
3.Grup: Sınıf kurallarını bildiği halde bu kurallara uymayan bir kişi ve bu kişiyi sürekli uyaran arkadaşlarının durumu
4.Grup: Trafik kurallarına uymayan ve diğer insanların yaşamını sürekli tehlikeye atan bir kişi

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
         *Öğrencilerden 4 grup oluşturulur. Her gruba toplumsal kurallar ile ilgili çalışma yapmaları istenir.
1.Grup: Toplumsal kurallar ile ilgili resim
2.Grup: Toplumsal kurallar ile ilgili şiir
3.Grup: Toplumsal kurallar ile ilgili hikaye
4.Grup: Toplumsal kurallar ile ilgili afiş
         *Öğrencilere yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşünceleri sorulur. Hayatımızda kuralların önemi üzerinde konuşulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder