22 Mart 2016 Salı

Keloğlan

İlk dersimize hayat bilgisi ile başladık. 1. dönem bilinçli tüketicinin özellikleri, para biriktirmenin önemi, kaynakları özenli kullanma gibi konuşar üzerinde durmuştuk. Bu konular ile ilgili soru cevaplar yaparak önceki öğrenilen bilgilerin tekrarını yaptık. Öğrencilerime ders kitabındaki şiir ile ilgili hazırladığım çalışma kağıdını verdim. Öğrencilerim çalışma kağıdınındaki etkinlikleri yaparken ödev kontrolünü yaptım.

İkinci dersimizde çalışma kağıdındaki etkinlikleri beraber yaptık. Konuya giriş yapmış olduk. Tasarruf kelime ile ilgili aklımıza gelen ifadeleri tahtaya yazdık. Kitabımızdaki metni okuyup konu hakkında sor cevaplar yaptık. Öğrencilerime 3 kumbara filmini izlettim. Bu film üzerinden birikim yapmanın , ihtiyaç ve isteklerimizi nasıl gidermemiz gerektiğini ve diğer insanlara nasıl yardım edilmesi gerektiği ile ilgili konular üzerinde durduk. Konuyla ilgili 3 kumbara filmini youtube dan bulabilirsiniz. Çalışma kitabındaki konuyla ilgili ilk etkinliği tamamladık.

Üçüncü dersimizde matematikten defterimize problemler yazıp çözdük.

Dördüncü dersimizde matematik ders ve çalışma kitabındaki zihinden toplama ve çıkarma işlemleri ile ilgili etkinlikleri tamamladık. Kalan zamanımızda öğrendiğimiz birkaç şarkının tekrarını yaptık.

Öğleden sonra ilk dersimizde Türkçe yaptık. Türkçeden Keloğlan metnine bugün giriş yaptık. Öğrencilerime Keloğlan ile ilgili bildiklerini sordum. Yanıtları tahtada sıraladık. Keloğlan'ın bir masal kahramanı olduğunu bu masallardan bazılarının çizgi film bazılarının ise sinema filmleri olduğunu konuştuk. "Rüştü Asyalı" hakkında öğrencilerime kısaca bilgi verdim. Rüştü Asyalı'nın canlandırdığı Keoğlan filmlerinden kısa video izledik. Kitabımızdaki masalı takip ederek okuma çalışması yaptık.

Son dersimizde serbest oyun etkinliği yaptık.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile hikaye unsurları etkinliğine devam ettik. Konuyla ilgili okuduğunu anlama çalışması yaptık. Matematikten uzunluk ölçme ile ilgili çalışmamıza devam ettik. Cetvel kullanarak istenilen uzunlukları ölçme etkinliği yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder