23 Mart 2016 Çarşamba

Paralarımız

İlk dersimize hayat bilgisinden dün çalıştığımız bilinçli tüketici olma ile ilgili konunun tekrarını yaparak başladık. Çalışma kitabındaki tasarruf kelimesi ile ilgili etkinliği yapmıştık. Tasarruflu olma ile ilgili kısa hikaye oluşturma etkinliğini öğrencilerim çalışırken ödev kontrolünü yaptım. Kalan zamanımızda öğrencilerim çalışmasını kontrol ettim.

İkinci dersimizde ihtiyaçlarımızı karşılamak için kullandığımız kaynaklarımız konusuna başladık. Birinci dönem okul kaynaklarını bilinçli kullanma, israf etmeme gibi konular üzerinde durmuştuk. Bilgilerimizi hatırlamak için soru cevaplar yaptık. Kaynaklar denilince neleri anlamalıyız, bu kaynakları bilinçli kullanmak için neler yapmalıyız vs. gibi sorular ile öğrencilerim düşüncelerini aldım. Kitabımızdaki metni çalıştık. Defterimize tasarruf başlıklı iki konuyuda kapsayıcı not yazdık.
Üçüncü  dersimizde matematikten paralarımız konusuna başladık. Morpakampüsten konuyu çalıştık. Paralarımızı tanıdık. Öğrencilerimizin büyük bir kısmı paraları biliyorlardı. Bu dersimizde TL ve kuruş üzerinde durduk. TL ve kuruşları inceledik.

Dördüncü dersimizin bir kısmında istenilen paraları ayırma veya gösterilen miktarda paranın kaç lira olduğunu bulma gibi etkinlikler yaptık. Kalan zamanımızda defterimize not tuttuk. Kağıt ve madeni paralarımızı defterimize yapıştırdık. Bu etkinliğimiz öğleden sonraki ilk dersimizde de devam ettik. Etkinliğini bitiren öğrencilerimiz ile paralar üzerinde soru cevaplar yaptık. İstenilen para miktarını bulmaya çalıştık.
Son dersimizde serbest oyun etkinliği yaptık. Ön bahçede erkek öğrencilerimiz futbol oynarken arka bahçede kız öğrencilerimize ev sahibi kiracı oyununu oynadık.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile Türkçeden hikaye unsurları konusuna devam ettik. Okuduğunu anlama metinleri üzerinden konuya çalıştık. Metin ve başlık ilişkisi konusu üzerinde durduk. Örnek metin ile konuyu pekiştirdik. Diğer dersimizde matematikten uzunluk ölçme konusuna devam ettik. Uzunlukları tahmin etme ve cetvel kullanarak uzunluk ölçme ile ilgili etkinlikler yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder