7 Mart 2016 Pazartesi

Konu Ve Ana Düşünce - Paylaştırma Kavramı

İlk dersimize hafta sonu değerlendirmesi ile başladık. Hafta sonu yapılan çalışmalar hakkında kısa bir sohbetten sonra hafta içi yapılacak çalışmalar hakkında öğrencilerimi bilgilendirdim. Özellikle bu hafta ve önümüzdeki hafta genel değerlendirme çalışmaları ve etkinlikleri ile geçeceği için verilen çalışmaları daha özenli yapılması gerektiği hakkında konuştuk. Kalan zamanımızda öğrencilerime kısa bir hikayeyi Türkçe defterimize yazacağımızı ve hikayenin konusu ile ana düşüncesini bulacağımızı söyleyerek Türkçe dersine başladık. Öğrencilerim hikayeyi defterine yazarken hafta sonu için verdiğim çalışmaları kontrol ettim. Hafta sonu için verilen görsele ve yarım bırakılmış hikayeye göre hikayenin devamını getirme etkinliği vermiştim. Hikayenin gerçekte sonunun nasıl bittiğini öğrencilerim ile konuştum. Hikayenin iki farklı sonu olduğunu bu sonlardan hangisini seçmemiz gerektiği ile ilgili konuştuk.

İkinci dersimizde hikayeyi okuma çalışması yaptık. Konusunu ve ana düşüncesini belirledik. Ana düşüncesini belirlerken anlatılan olaylardan bizlerin çıkarması gereken dersin ne olduğu bu olaylardan çıkarmamız gereken sonucun ne olduğu gibi sorular ile ana düşünceyi bulmaya çalıştık. Hikayenin görsel çalışmasını yaptık.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde İngilizce yapıldı.

Öğleden sonraki ilk dersimizde matematik yaptık. Öğrencilerimiz geçen seneden verilen bir miktar varlığı istenilen sayıda paylaştırmayı öğrenmişti. Geçen seneki bilgileri hatırlamak amacı ile ilgili hazırladığım çalışma kağıtları ile paylaştırma kavramı üzerinde durduk. Birim küpleri kullanarak verilen etkinlikleri somutlaştırarak yapmaya çalıştık. Bugün verilen çalışmaların bir kısmını sınıfta yaptık. kalan çalışmaları evde yapılması için verdim. Bu çalışmalar yapılırken öğrencilerimiz işlem yapmamalıdır. Görseller çizerek soruları çözmelidirler. Bu çalışma bölme işleminin giriş niteliğinde yapılması gereken çalışmadır. Yarın konuya tekrarlı çıkarma işlemi yaparak başlayacağız.

Son dersimizde okulumuzun ön bahçesinde temel ısınma hareketlerini yaptık. Kalan zamanımızda serbest oyun oynadık.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile değerlendirme çalışmamızın ilk oturumunu yaptık. Değerlendirmenin ikinci oturumu çarşamba günü yapılacaktır. Değerlendirme çalışmasının iki oturum şeklinde yapılmasının sebebi soruların uzun olmasıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder