16 Mart 2016 Çarşamba

Çanakkale Şehitler Abidesi - Çanakkale Türküsü

İlk dersimize bu haftanın önemi ile ilgili kısaca sohbet ederek başladık. Dün öğrencilerime "Çanakkale Geçilmez!" metnini vermiştim. Metnin okuma ve anlatma çalışmasını dün yapmıştık. Bugün tekrardan metni hatırlamak için okuma çalışması yaptık. Google Maps sitesini kullanarak öğrencilerime Gelibolu Yarımadası'nı, savaşın nerelerde olduğunu gösterdim. Öğrencilerimden İngilizler ve Fransızlar nereden gelmiş gibi sorular sormuştu. Harita üzerinden basit bir şekilde anlatmaya çalıştım. Önce deniz savaşının daha sonra kara savaşının yapıldığını kavramaya çalıştık. Metin ile ilgili okuduğunu anlama sorularını öğrencilerime verdim. Öğrencilerim çalışmalarını yaparken ödev kontrolünü yaptım.

İkinci dersimizde metin anlama sorularını yanıtladık. Hatası olan öğrencilerim yanıtlarını düzelttiler.

Üçüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten problem çözme çalışmasına devam ettik. Ödevde verdiğim problemlere benzer problemler çözdük. Katın fazlası veya katın eksiği problemlerini somutlaştırark çözmeye çalıştık.

Dördüncü dersimizde Çanakkale Türküsü'nü çalıştık. Türkü ile ilgili bulduğum hikayeyi öğrencilerime verdim. Hikayeyi okuduk. Daha sonra türkünün sözlerini şiir şeklinde okuduk. Hikayenin bu türkü ile ilgili olmayabileceğini öğrencilerime söyledim. Fakat bazı kaynaklarda bu türkünün bu hikayeden alındığı yazıldığını bunun kesin olmayacağını sadece türkünün sözlerinin anlamının ne olabileceği üzerinde duracağımızı anlattım. Karaoke çalışması ile türküyü söylemeye çalıştık. Çanakkale Türküsü şarkılarım sayfasına eklenmiştir.

Öğleden sonraki ilk  ve son dersimizde öğrencilerime Çanakkale Şehitler Abidesi'nin görsellerini ve video çekimini gösterdim. Daha sonra yapacağımız üç boyutlu abidenin resmini gösterdim. Çalışmayı nasıl yapacağımızı anlattım. Öğrencilerimi gruplara ayırdım ve çalışmaya başladık. Çalışmasını şimdilik bir grubumuz bitirdi. Yarın çalışmaya serbest etkinlik dersinde devam edeceğiz.
Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile Türkçeden hikaye unsurları konusunu çalıştık. Hikaye unsurları ile ilgili okuduğunu anlama metni üzerinden sorular yanıtladık. Matematikten uzunluk ölçme ile devam ettik. Metre ve santimetre ile ilgili etkinlikler yaptık. Cetvel kullanarak istenilen uzunlukları ölçtük ve çizimler yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder