8 Mart 2017 Çarşamba

Kesir Kavramı

İlk dersimize Türkçe ile başladık. Ev çalışması olarak verdiğim okuduğunu anlama etkinliğinin okuma ve okuduğunu anlama sorularını yanıtladık. Masal haritasını inceledik. Verilen soruları yanıtladık. Matematik ile ilgili alıştırmalardan öğrencilerimizin zorlandığı etkinlikleri yaptık. Özellikler verilmeyen rakamları bulma ile ilgili bazı öğrencilerimiz sıkıntı yaşamaktadır.

İkinci ve üçüncü dersimizde matematik yaptık. Kesirler konusuna giriş yaptık. Geçtiğimiz sene bazı meyveleri kullanarak bütün, yarım ve çeyrek arasındaki ilişkiyi öğrenmeye çalışmıştık. Morpakampüsün kesir kavramı konusundaki örnekleri sınıfta yaptık. Elma kullanarak bütün, yarım ve çeyrek kavramını hatırladık. Matematikte verilen bir konu niçin öğrenilmelidir? Günlük hayatta bu konular nasıl işimize yarayacak? Bunu öğrencilerin kavraması gerekiyor. Kesirler konusunu da çalışılırken öğrencilere bunu niçin öğrendiklerini sezdirmek ve kavratmak gerekir. Bütün, yarım, çeyrek gibi bir bütünün veya varlığın eş parçalarını ifade edebilmek için yeni bir sayı sistemine ihtiyacımız vardır. Bütünün eş parçalarını doğal sayılar ile ifade edemeyeceğimiz için kesir kavramının ortaya çıktığını öğrencilerin kavraması gerekir. İlerleyen sınıflarda kesir kavramı rasyonel sayılar kümesi içinde detaylı olarak öğretilecektir. Aynı şekilde ilerleyen sınıflarda tam sayılar kümesi niçin öğretilmelidir? Doğal sayıların günlük hayatta bazı durumlarda yetersiz kaldığını öğrencilerin kavraması şarttır. Bizlerde kesir kavramını niçin öğrenmemiz gerektiğini ve hangi durumlarda kullanacağımız hakkında beyin fırtınası yaptık. Morpakampüsün konu etkinliğini sınıfta uyguladık. Şekiller üzerinden kesirleri oluşturduk ve kesirleri okuma çalışması yaptık. Defterimize konuyla ilgili not tuttuk.

Dördüncü dersimizde verilen kesir ifadelerine uygun modeller çizmeye çalıştık. Çalışmasını bitiren öğrencilerimize daha sonra öğreneceğimiz bir bütünün istenilen kesir kadarını bulma ile ilgili bazı sorular verdim. Kendilerinin kavrayarak çözmelerini istedim. Konuyu kavrayan öğrencilerimiz için bu sorular zor olmadı. Verilen sayıyı bütün olarak düşünmelerini kesirleri modelleyerek ve sayıyı bu modeller ile ilişkilendirerek soruyu çözebileceklerini sezdirmeye çalıştım.

Öğleden sonraki ilk dersimizde kısa bir rehberlik çalışması yaptık. Devamında Türkçeden Çevremiz şiirinin okuma ve çalışma kitabındaki etkinliklerini çalışmaya başladık. Aslında bugün şiiri bitirmeyi düşünüyordum fakat bazı durumlarda ekstradan rehberlik çalışması yapmak gerekiyor.

Son dersimizde spor eğitimi yaptık. Kalan zamanımızda bazı öğrencilerimiz geçtiğimiz haftalarda çalıştığımız manzara resmine devam ettiler. Bazı öğrencilerimiz serbest oyun etkinliği yaptılar.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile okuduğunu anlama, bölme işlemi alıştırmaları ve problemleri ile ilgili çalışma kağıtlarından etkinlikler yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder