14 Mart 2017 Salı

Kesir Problemleri

İlk dersimize ev çalışmaları ile başladık. Kesirler ile ilgili tekrar çalışmasını ve problem çözme çalışmasını yaptık. Fen bilimlerinden verdiğim yaşadığımız çevre konulu okuma metnini çalıştık. Soruları hakkında konuştuk. Yaşadığımız çevre ile ilgili bilgi sahibi olmaya çalıştık.

İkinci dersimizde morpakampüsten yaşadığımız çevre konulu animasyon filmleri izledik. Soru cevaplar yaptım. Çalışma etkinliklerini tamamladık. Çevre temizliği ile ilgili kısaca tekrar yaptık. Türkçe dersinde detaylı olarak konuyu işliyoruz.

Üçüncü dersimizin bir kısmında fen bilimleri defterine yaşadığımız çevre ile ilgili kısaca not tuttuk. Kalan zamanımızda ve dördüncü dersimizde kesirler ile ilgili problemler çözdük. Problem çözmede uyguladığımız kes yapıştır etkinliğini yaptık. Problemleri tahtada şekiller çizerek çözdük.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçeden yeni okuma metni olan sağlık metnine başladık. Konuyla ilgli soru cevaplar yaptık. Çevre temizliğinin önemi ve sağlıklı yaşam ile ilişki kurduk. Daha sonra metni okuyup metin inceleme sorularını yaptık. Çalışma kitabındaki etkinlikleri tamamlamaya devam edeceğiz.

Son dersimizde takip ettiğimiz Dünya'nın Oluşumu belgeseline animasyon filmine devam ettik. Dinozorların zamanını izledik. Dinozorlar zamanındaki okyanuslardaki hayat kısmında kaldık. Bu hafta için belgeseli bitireceğimizi düşünüyorum. Daha sonra belgesel ile ilgili detaylı çalışma yapacağız.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimizin bir kısmı kesir problemleri ile ilgili matematik defterlerine çalışma yaptılar. Aynı çalışmayı birinci grup öğrencilerimiz yapmıştı. İkinci grup öğrencilerimizin kalan kısmı dört işlem alıştırmaları yaptılar. Bazı öğrencilerimizde işlem eksikliği olduğu için kesirler ile ilgili detaylı problem çözme çalışmasına girmedim. Bu öğrencilerimiz ile eksik konuları tamamlamamız gerekiyor. Ön hazırlık olmadan kesir kavramı ve kesirler ile ilgili problem çözme çalışması yapamayız. Zaten dört işlem ve sayı sayma becerisinde eksiği olan öğrenciler matematiğin belli bir bölümünden sonraki konuları kavramakta sıkıntı yaşamaya başlarlar. Kesirler, zaman ölçme, uzunluk, çevre ve alan (ilerleyen zamanlarda geometri konuları), ileri düzey problem çözme ve düşünme becerisi sayı sayma ve dört işlem becerisinde eksiği olan öğrencilerin zorlanacağı konulardır. Kesir problemleri çalışmasını bitiren öğrencilerimiz zıt anlamlı sözcükler çalışmasına ve görsel okuma çalışması etkinliklerini yaptılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder