16 Mart 2017 Perşembe

Tekrar Çalışmaları

İlk iki dersimiz İngilizce idi. Üçüncü dersimizin bir kısmında rehberlik çalışması yaptık. Sorumluluklar ve davranışlar ile ilgili rehberlik çalışması yapma ihtiyacımız oldu. Kalan zamanımızda ve dördüncü dersimizde hayat bilgisinden evimizdeki güvenlik önlemleri konusuna çalıştık. Önemli bir konu olduğu için yarın ilk dersimizde de üzerinde duracağız. Bazı konular sosyal hayatta öğrenilir ve okul ortamında pekiştirilir. Bugün çalıştığımız bu konuda öğrencilerimizde aile ortamının ne kadar etkili olduğunu bir kez daha gördüm. Geçtiğimiz yıllarda doğa gezisinde gördüğümüz bir pınara (çeşmeye, bunara vb. ismi yöre yöre değişebilir) "Aaaa denize bakın!" diyen bir öğrencinin durumu ile bugün çalıştığımız bu konuda geçen "elektrik sigortası ve sayaç" kavramının ne olduğunu bilmeyen bir öğrencinin durumu aynıdır. Şehir merkezinde olsak öğrenciler görmez bilmez diyeceğim pınarı, çeşmeyi. Kırsalda yaşıyoruz çevremiz bunlarla dolu ve öğrenci maalesef deniz dedi. Aslında bu durumda çocuğun bir sorunu yok. Yaşadığı sosyal çevrede ailesinde sorun var. Kırsalda yaşayan bir çocuk kırsaldaki hayat ile ilgili gerekli bilgiyi bilmelidir. Aynı şekilde her evde elektrik sigortası, su vanası vardır. Fakat aile bunları çocuğuna göstermez, ne işe yaradığını söylemez ise bugünkü durumu yaşayabiliriz. Bu sadece karşılaştığım basit bir örnek. Sosyal çevrede öğrenilmesi gereken durumlara daha fazla giripte sıkıntı yaratmak istemedim. O yüzden öncelikle öğrencilerimize su vanası, elektrik sigortası, tüp gaz vb. nedir, nasıl kullanılmalıdır bunları anlatarak başladık. Tehlikeli durumlarda neler yapılabileceğini konuştuk. Defterimize görsel etkinlik yaptık ve kısaca not tuttuk. Yarın ilk dersimizde kendi evimden örneklerle hazırladığım videoyu çalışacağız. Soba, elektrik ile ilgili eşyalar, prizler, musluklar, su vanası, depremle ilgili sıkıntı çıkarabilecek durumlar vb. ile ilgili video üzerinden konuyu çalışacağız.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Sağlık metniyle ilgili klasik soruları defterimize yazıp yanıtladık. Yazım ve noktalamaya göre yaptığımız puanlama sistemini düşünceye göre yapmaya başladık. Bu konuda öğrencilerimizi uyardım. Nasıl çalışılması gerektiğini anlattım.

Son dersimizde sulu boya ile ilgili çalışma yaptık. Sulu boya fırçası yerine parmaklarımızı kullandık. çalışmaya yarın devam edeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder